سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید بهترین جاروبرقی

بهترین جاروبرقی برای خانه شما کدام است؟

    نظر

 

جاروبرقی را باید یکی از اختراعات کارآمد و مفید قرن بیستم بدانیم، اختراعی که کار تمیز کردن خانه‌ها و ساختمان‌ها را تا حد زیادی راحت کرد، بدون اینکه مجبور شویم با استفاده از جارو هم کمر خم کنیم و هم هرچه گرد و خاک روی زمین هست را به هوا بلند کنیم. جاروهای برقی نیز مثل سایر لوازم خانگی این روزها بسیار متنوع شده‌اند و در انواع مدل ها به بازار آمده‌اند.

برای خرید جاروبرقی شما چندین گزینه پیش رو دارید، مهم‌ترین ویژگی که این جاروها را از هم متمایز می‌کند به غیر از برند و نوع کاربری، نوع کیسه‌ یا مخزنی است که برای جمع کردن گردوخاک و زباله استفاده می‌کنند. انواع جاروبرقی‌ها (با کیسه پارچه‌ای، یک بار مصرف یا بدون کیسه و مخزنی) و همینطور انواع برندهای آن مانند جاروبرقی ال جی ، پاناسونیک و فیلیپس و ... طرفداران خاص خود را دارند و شما می‌توانید در بازار همه این انواع را پیدا کنید.

در این نوشتار هر سه نوع این جاروها را با هم بررسی می کنیم:

جاروبرقی با کیسه

اولین جاروبرقی‌ها با همین نوع کیسه یعنی کیسه پارچه ای به بازار آمدند. به طور معمول، در این جاروها یک کیسه پارچه ای، خاکروبه ها را در خود جمع می‌کند و زمانی که پر می شود به راحتی می توان آن را تعویض یا خالی کرد.     استفاده از کیسه‌های دائمی هزینه خرید کیسه‌های یک بار مصرف را ندارد اما این کیسه‌ها پس از مدتی خاصیت فیلتر کردن خود را از دست می دهند و باید در مدتی نه چندان کوتاه، به فکر تعویض کیسه باشید. این را هم به خاطر داشته باشید که هنگام خالی کردن کیسه، گرد و غبار زیادی به هوا پخش می شود و باید بینی و دهان خود را بپوشانید اما کیسه‌های یکبار مصرفی هم وجود دارند که بسیار کارآمد و تمیز هستند. بسیاری از مشتریان، ترجیح می دهند از این نوع کیسه ها استفاده کنند که بعد از پر شدن می توان آنها را جدا کرد و به سطل زباله انداخت، البته باید حواستان به هزینه خرید این پاکت‌ها هم باشد. بزرگترین عیب جاروی کیسه‌ای حتی اگر کیسه آن کاملاً هم پر نباشد، این است که امکان دارد مشکلاتی در مورد نحوه عملکرد جاروبرقی پیش بیاید و همین که کیسه پر می شود عملکرد کلی جاروبرقی شروع به ضعیف شدن کند، بنابراین شما زمانی می توانید از عملکرد مطلوب جاروبرقی خود بهره مند شوید که برای آن کیسه ای خالی و جدید تهیه کنید.

 

جاروبرقی ‌های بدون کیسه

جاروبرقی های بدون کیسه نوآوری نسبتاً جدیدی در دنیای جاروبرقی ها هستند. چه دلیل وجود آن ها به خاطر استفاده، نگهداری و تمیز کردن آسان تر باشد یا این که صرفاً به این دلیل باشد که مردم تعویض کردن کیسه را دوست ندارند. جاروبرقی های بدون کیسه مانند جاروبرقی سامسونگ با استقبال بسیاری از سوی مصرف کنندگان روبرو شد که برای آن دلایل زیادی وجود دارد از جمله اینکه نیازی نیست به طور مرتب کیسه جاروبرقی خود را تعویض کنید، در این جاروبرقی ها نیازی به تخلیه مرتب کیسه نیست و خاکروبه ها به داخل یک مخزن هدایت می شوند که آن را می توانید بارها و بارها خالی کنید. به علاوه دفع کردن  زباله ها و خاکروبه های آن نیز ساده تر است فقط کافی است مخزن را بردارید و در سطل زباله خالی کنید. ضمناً اگر اتفاقی شیء با ارزشی به داخل جاروبرقی کشیده شد، باز کردن مخزن برای پیدا کردن آن شیء فوق العاده ساده است در حالیکه وقتی همین اتفاق در جاروبرقی های کیسه ای بیفتد مجبور می شوید کیسه را باز کرده و محتویات درون آن را برای بازرسی بیرون بیاورید. البته عملکرد این جاروها هم به تدریج با پر شدن مخزن شروع به ضعیف تر شدن می کند و به همین دلیل باید به ظرفیت مخزن، همواره توجه نمایید. همچنین مانند جاروبرقی با کیسه دائمی، دقت کنید که هنگام خالی کردن مخزن در معرض تنفس گرد و غبار قرار نگیرید و این را هم در نظر داشته باشید که قیمت جاروبرقی بدون کیسه بیشتر از انواع دیگر است.